■ Campania noastra, cea de toate zilele

16/10/2009

De la o vreme, campaniile se tin scai de noi. Toti trag de par semnale de alarma, sufla in trambite apocaliptice, emit idei cum ca, domne, asa nu se mai poate.
E inadmisibil.

Pana la un punct, e firesc. Cu cat vremurile sunt mai aspre, cu cat gradul de anormalitate simtit in viata cotidiana este mai incins, cu atat se inmultesc si cei care vor sa schimbe lucrurile; si, cum pornirea fireasca este sa tai raul din radacina, sa smulgi, sa parjolesti buruiana, te apuci de lucru si in toiul actiunii uiti ca scopul este insamantarea ulterioara.
Smulgi, dai foc, urli, te bati cu fundul de pamant, arati cu degetul, iar apoi nimic.
Ti-ai facut numarul (ai crescut vanzarie, raitingul) si gata, ajungi la concluzii.

De fapt, la concluzia romaneasca: Asta-i viata! Si mergi mai departe, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

Scufundarea in generalitati, in sabloane recognoscibile, referirea permanenta la fleacurile pe care le stim cu totii: bizoni, pitzipoance, poponeti, vedete de carton, analisti omniscienti, politruci agramati, tarfe cu staif si ML, etc., poate sa te duca la ideea unui simplu si partial eficient artificiu de marketing.

Dar si la constatarea ca se incearca anularea unui balci prin ridicarea unui circ peste drum, si nu a unui teatru. Doamne fereste a unei opere!

In presa declarata quality se aloca spatii imense criticii, pamfletului, ironiei, admonestarii, combaterii. Dar niciun dreptunghiulet A6 nu se poate gasi pentru promovarea unor valori necunoscute publicului larg. Televiziunile nu invita decat oameni cunoscuti, presa nu promoveaza decat clasici.
Nimic nou nu poate intra fara niste proptele serioase si fara niste justificari abile care sa arate ca publicul are nevoie de asta, acum.

Si ca sa nu facem si noi ce criticam la altii, sa dam numai doua exemple:

  • Florin Caragiu poet, eseist, absolvent de matematica si teologie + master, directorul unei edituri (Platytera), care a scos zeci de carti de profil. Un om care are ce spune, care a facut multe.
    Nu merita promovat in presa mare.
  • Razvan Tupa – scriitor, jurnalist, promotor de cultura, de ani si ani organizeaza “Poeticile cotidianului”.
    Nu merita invitat la emisiuni tv, nu merita cunoscut de marele public. Cetatenii trebuie sa creada ca poezie este numai aia pe care a scris-o Eminescu si Paunescu si mai nou, nimic.
  • In lipsa curajului de a promova ceva nou, de a fi primul care spune altfel, e bun si mimetismul. Daca vanturi ce stiu toti, sigur nu-ti sare nimeni in cap.
    Si vinzi.

    © dan carlea – toate drepturile rezervate

    Vot – http://www.ftw.ro/Social/Campania_noastra_cea_de_toate_zilele

    Anunțuri

    Lasă un răspuns

    Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

    Logo WordPress.com

    Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

    Poză Twitter

    Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

    Fotografie Facebook

    Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

    Fotografie Google+

    Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

    Conectare la %s

    %d blogeri au apreciat asta: